måndag 28 januari 2008

“A President Like My Father”

JFKs dotter Caroline uttalar på starkast möjliga sätt sitt stöd för Barack Obama, och Ted Kennedy är också tydlig i sitt stöd. JFK var också den jag tänkte på första gången jag såg klippet nedanför. JFK, Martin Luther King och "Bartlet for America".

Men, det är faktiskt inte sextiotal längre, politik handlar inte bara om att vilja, och jag är osäker på hur långt hopp och inspiration faktiskt kan ta oss om det inte backas upp av något mer. Sofia Nerbrand förklarade i dagens SVD varför.

Fredde och Mona kommer aldrig att jämföras med JFK.

1 kommentar:

Monica sa...

Nejdu, tyvärr så tror jag att du har rätt i det här med att tro och hopp (i alla fall hopp) inte kommer att ta Obama ända till Vita Huset. Det gick ju, som bekant, otroligt bra i South Carolina för Obama men opinionsundersökningarna ser inget vidare ut i exemplevis Kalifornien, där många delegater står på spel! (49/32 till HRC var den senaste jag såg igår)

Personligen har jag blivit väldigt inspirerad av Obama!