fredag 8 augusti 2008

Miranda skulle inte dricka boxvin

Via DN läser jag på Allt om barn att den svenska alkoholkonsumtionen ökat med 40% under de senaste tio åren. Anna-Maria Stawreberg påpekar i sin text även att:

”Det är bland högutbildade storstadkvinnor i 30-till 40-årsåldern som hunnit nå en hög befattning i yrkeslivet som alkoholkonsumtionen ökar mest, säger Ann-Therése Enarsson. Vilket innebär att en stor del av den gruppen också är mammor.”

Ur mitt perspektiv är de kvinnorna förebilder och några av samtidens hjältar, och om de inte vill säga nej till allt deras liv brukade innehålla för att bli 100% bullmammor så hoppas jag att ingen försöker framställa dem som dåliga mödrar. Kan inte Miranda Hobbes få en chans i verkligheten, eller är det bara bullerby-Lisas mamma som är godtagbar?

Personligen kan jag inte sluta med boxvin eftersom jag aldrig börjat.

2 kommentarer:

Tove sa...

Ja visst är det märkligt att det bara är bullmamman som har samhällets acceptans. Bag-in-box-mamman får kämpa i motvind för att bli omtyckt. Bra inlägg tycker jag!

konjären sa...

Den godaste saften kommer inte i plastpåse...